Пристрій для запуску двигуна від розетки 220 Вольт


Устройство для запуска двигателя от розетки 220 Вольт

Кожен автоводитель знає, як важко часом буває важко запустити двигун автомашини зимовим ранком "після тривалої стоянки. Проте порівняно простий пристрій з живленням від мережі змінного струму (220v) істотно полегшить це завдання. Пристрій складається з двох частин (рис. 1): одна - мережевий джерело живлення (напруга 12-14); друга частина змонтована в моторному відсіку автомобіля. З'єднані між собою за допомогою спеціального роз'єму.


Кожен автоводитель знає, як важко часом буває важко запустити двигун автомашини зимовим ранком після тривалої стоянки. Проте порівняно простий пристрій з живленням від мережі змінного струму (220v) істотно полегшить це завдання. Пристрій складається з двох частин (рис. 1): одна - мережевий джерело живлення (напруга 12-14); друга частина змонтована в моторному відсіку автомобіля. З'єднані між собою за допомогою спеціального роз'єму.


Устройство для запуска двигателя от розетки 220 Вольт


У моторному відсіку за допомогою кронштейна (рис. 2) укріплена плата, на якій змонтовані кнопка SB1 (для «провертання» і пуску двигуна), перемикач SA1 «акумулятор - мережа» і вилка роз'єму для підключення до джерела I харчування).


Устройство для запуска двигателя от розетки 220 Вольт

Рис. 2 Плата.
1 - з'єднувальні дроти, 2 - штирі, 3 - перемичка, 4 - важіль перемикача, 5, 6 контакти перемикача, 7 - кнопка, 8 - підстава, 9 - кронштейн крпеления


Пристрій забезпечує провертання коленвала двигуна, а також запуск двигуна ключ замка запалювання або кнопкою SB1 при включеному запалюванні. При цьому від джерела живлення енергію отримують від акумулятора автомобіля.

Роботу пристрою розглянемо на прикладі автомобіля ВАЗ-2101. Під'єднуємо джерело до бортової мережі з допомогою роз'єму Х1 (рис. 1). Перемикач SA1 встановлюємо в положення «мережа», а сам джерело під'єднуємо до мережі 220 В. Ключ запалювання переводимо в положення «вимкнено». Натисканням кнопки SB1 здійснюємо провертання коленвала двигуна. При цьому живлення від акумулятора через контакти кнопки SB 1 подається на тягове реле. Живлення від джерела через контакти 1-2 перемикача SA1 надходить на тягове реле і далі через замкнувшись контакти тягового реле - на обмотку стартера.


Устройство для запуска двигателя от розетки 220 Вольт


Рис.3 Розетка 1 - з'єднувальні дроти, 2 - трубка диамтером 10 мм, 3 - корпус

Запуск двигуна здійснюється; ключем запалювання, як зазвичай. При включеному запалюванні запуск здійснюється також при натисканні кнопки SB1.

При використанні пристрою на автомобілях «Москвич-2140» і «Запорожець» в роботу вступають контакти 1-2 кнопки SB1, які перешкоджають попаданню струму від джерела в систему запалювання автомобіля під час роботи тягового реле. Провід, що з'єднує контактну пластину «КЗ» на тягового реле і ! затиск «ВК» котушки запалювання, необхідно відключити. Інше відбувається так, як описано вище. Після закінчення роботи пристрій відключають від мережі і від автомобіля, а перемикач SA1 встановлюють у положення «акумулятор».

В якості трансформатора Т1 використаний перероблений автотрансформатор ЛАТР-1М. Переробка полягає в наступному. Обмотку ділять на дві рівні за кількістю витків частини. Обидві половини з'єднують паралельно і доматывают 45-50 витків дроту 01,5 мм. Це буде мережева обмотка. Після прокладки шару ізоляції намотують обмотку II, що складається з 15 витків дроту перетином 40-50 мм2.

Діоди - ВК-200 (або інші, розраховані на випрямлений струм не менше 200 А) встановлені на текстолітовій пластині без радіаторів.

Роз'єм XI - саморобний. Корпус розетки (рис. 3) виготовлений з текстоліту або іншого ізоляційного матеріалу. Запресовані В корпус або вклеєні гнізда (мідна трубка 01X1 мм), до яких припаяні з'єднувальні дроти. Вилка змонтована на платі (рис. 2). Перемикач «акумулятор - мережа» також саморобний. Його пристрій видно з того ж малюнка.

Дроти, по яких здійснюється живлення стартера, повинні мати переріз 30-40 мм і бути якомога коротшим. Наявність конденсатора С1 не обов'язково.



Рекомендуємо для перегляду:
  • Схема пусковоого пристрої для запуску автомобіля від мережі 220 вольт
  • Схема сигналізатора рівня води в радіаторі
  • Саморобна квартирна сигналізація
  • Приставка Октан коректор своїми руками
  • Технологія виготовлення кишенькового електрошокера Захисник
  • Передпусковий підігрівач масла своїми руками
  • Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора з блоку живлення комп'юте ...
  • Діагностика свічок запалювання
  • Установка моменту запалювання
  • Як зарядити акумулятор