Веломобіль своїми руками



Конструкція саморобного веломобіля, який Ви можете зробити своїми руками, зі старих велосипедів типу "Школяр".


Конструкція саморобного веломобіля, який Ви можете зробити своїми руками, зі старих велосипедів типу "Школяр".

Веломобиль своими руками

Рис.1 Загальний вигляд саморобного веломобіля.

Простота пристрою цього веломобіля досягнута завдяки раціональній схемі і максимальному використанню деталей від серійно випускаються велосипедів «Школяр» (колеса, рами тощо). Вони є найбільш легкими і недорогими.


Конструктивні особливості веломобіля полягають насамперед у тому, що у нього:
  • розбірна рама;
  • привід здійснюється на поворотне колесо;
  • підвіска задніх коліс - незалежна, передбачений нахил задніх коліс відносно вертикалі для забезпечення оптимальних умов їх роботи при поворотах;
  • дах - козирок з регульованим кутом установки.

Веломобиль своими руками

Рис.2. Основні вузли веломобіля:
1 - баранець кріплення амортизатора; 2 - пружина-амортизатор; 3 - поперечка сидіння (труба або куточок; 4-вісь задніх вилок (труба діаметром 35 мм, довжиною 600 мм); 5 - палець М-24 (Д16Т); 6 - втулка (капрон, склотекстоліт); 8 - гвинт баранець М8; 9 - трубки кронштейна сидіння (діаметр 22 мм і 44 мм); 10 - гайка баранець М16; 11 - втулка скоба з різьбовими хвостовиками (М16); 12 - балка рульової колони (труби діаметром 33 мм і 44 мм).

Розбірна зварна рама виготовлена з водопровідних труб. Вона складається з балки рульової колонки, осі задніх вилок, трубок і поперечки сидіння. При розбиранні рами звільняється поперечка сидіння, до якої кріпляться пружини-амортизатори, послаблюються баранці, витягується вісь і знімається сидіння.

Вузли кріплення задніх коліс виконані з задньої частини рами велосипеда. Щоб протистояти бічних навантажень на віражах, заднім колесам надано нахил, він досягається деформацією підсідельної труби щодо колишньої каретки на кут 5-10°.

У кожну каретку запресована втулка, в нього вкручується палець, що фіксується на осі задніх вилок за допомогою гвинта-баранчика.
Вузли задніх коліс «підресорені». В якості амортизаторів використані подседельные пружини мотоцикла. Кожна з пружин одним кінцем закріплена у верхній частині сайту задніх коліс, а іншим, різьбовим з баранчиком,- на поперечці сидіння.
Більш ефективні амортизатори можна виготовити з відрізків вакуумних шлангів діаметром 40..50 мм і довжиною 200...250 мм, в які вставляються тяги зі сферичними наконечниками.
Кінці шлангів обжимаються хомутами або дротом.

Для кріплення приводу також використовується задня вилка з кареткою, що встановлюється на поворотною вилки переднього колеса.

Вузол керма.

Сам кермо має похилу додаткову колонку, яка є одночасно кронштейном педального вузла. На ній для установки керма використовується хомут для кріплення сідла. Штанга керма має спеціальне ребро, що входить у паз колонки, здійснюючи жорстке з'єднання з поворотним вузлом.
Кермо П-подібної форми встановлений рукоятки вгору: в ці ручки вставляється каркас даху козирка. На хомуті керма гайка замінюється баранчиком, службовцям для фіксації керма в найбільш зручному положенні.

Веломобиль своими руками

Рис.3. Вузол керма веломобіля.
1 - П-подібний кермо; 2 - хомут керма; 3 - штанга керма, 4 - ребро; 5 - болт М8; 6 - хомут (кріплення від сідла); 7-кронштейн; 8 - баранчик М8; 9 - рульова колонка.

Шатуни педалей взяті від дорослого велосипеда. Для зменшення енергетичних витрат і більш зручного натискання на педалі корисно збільшити довжину шатунів до 200-220 мм в залежності від вашого зростання.

Веломобиль своими руками

Рис.4. Амортизатор веломобіля:
1,4 - тяги; 2 - шланг; 3 - хомут.

Бажаючим зробити двомісну модель можна рекомендувати подовжити вісь вилок задніх коліс з тим, щоб встановити на неї другу раму. Вузли першого і додаткового рулів з'єднуються при цьому поперечною тягою.

Веломобиль своими руками

Рис.5. Зовнішній вид веломобіля зробленого своїми руками.

Для транспортування, перенесення і зберігання веломобіля в розібраному вигляді зручно використовувати великий («альпіністський») рюкзак або чохол від байдарки.

Технічні характеристики саморобного веломобіля:

  • Довжина машини, мм.....1500
  • Ширина, мм........801
  • Висота мм.........90'
  • Висота з дахом, мм.... 1100
  • Маса, кг.........20
  • Швидкість, км/год......до 30
  • Габарити в упаковці, мм . . .800 x 700 x 350

М. Ільїн і А. Шелякін


Рекомендуємо для перегляду:
  • Веломобіль своїми руками креслення
  • Саморобні дитячі розкладні санки
  • Микротрактор САП для траснспортных цілей
  • Всюдихід їх мотоцикла своїми руками
  • Як зробити саморобний міні мотоцикл
  • Велороллер своїми руками
  • Саморобний мотоцикл з коляскою
  • Причіп універсал своїми руками
  • Саморобний причіп для мотоблоку
  • Саморобний вантажний причіп для мотоцикла