Розвал сходження коліс своїми руками


Развал схождение колес своими руками
Кути розвалу та сходження коліс легкового автомобіля гранично точно можна відрегулювати, не вдаючись до послуг станції технічного обслуговування. Потрібно лише володіти деякими слюсарними навичками і розташовувати найпростішим інструментом, щоб своїми силами виготовити для проведення цієї регулювання комплект пристосувань, що відрізняються простотою і зручними експлуатаційними якостями.
Кути розвалу та сходження коліс легкового автомобіля гранично точно можна відрегулювати, не вдаючись до послуг станції технічного обслуговування. Потрібно лише володіти деякими слюсарними навичками і розташовувати найпростішим інструментом, щоб своїми силами виготовити для проведення цієї регулювання комплект пристосувань, що відрізняються простотою і зручними експлуатаційними якостями.

Розглянемо для прикладу варіант з автомобілем ВАЗ - 21063. Відстань між центрами сліду шин на землі - 1365 мм. Якщо через ці точки провести вперед по ходу руху автомобіля дві паралельні лінії, то вони могли б стати орієнтирами для наступних регулювань. Проте здійснити це неможливо:
виступаючі частини бічних поверхонь автомобіля стануть перешкодою. Отже, необхідно ці паралельні лінії провести на деякому видаленні від автомобіля. Здійснити це можливо за допомогою комплекту пристроїв, яке можна назвати кутоміром.
Основою кутоміра є рейка з деревини твердої породи або металу. Сторони її повинні бути паралельними. Довжина рейки від 450 до 500 мм.

На малюнку 1 зображена така дерев'яна рейка завдовжки 500 мм, товщиною 30 мм і шириною 70 мм. На малюнку 2 показаний кутомір з квадратної труби розміром 25 х 25 мм, довжиною 450 мм. На рівній відстані від кінців рейки свердляться два отвори під шпильку діаметром 6 мм. Відстань між їх центрами відповідає діаметру диска колеса - 360 мм. В отвори вставляти шпильки упорів. Останні виготовлені з листового металу товщиною 4 мм; їх довжина 120 мм і висота 50 мм. Упори впритул огинають крайку диска, торкаючись поверхні шини. Кромка упору в місці зіткнення з шиною зрізана під кутом 45 градусів.

Підстава кутоміра спеціальними шпильками з зачепами на кінцях прикріплюється до диска, а тиск шинах має бути нормальним. Використовуючи їх пружність, можна досягти паралельності підстави кутоміра щодо площини диска. Для перевірки паралельності застосовується лінійка або штангенциркуль.

На одному з кінців рейки прикріплена котушка з волосінню завтовшки 0.2 - 0,3 мм завдовжки близько двох метрів з схилом на кінці масою 20 - 30 р. На іншому кінці рейки закріплена гвинтом рухома міліметрова лінійка довжиною 80 - 100 мм. Бажано, щоб вона могла повертатися навколо осі - так зручніше проводити вимірювання.

На рейці, вершиною строго по її центру, встановлена дуга з листового металу товщиною 2 - 4 мм, шириною 25 мм (на рис. 2) або шириною 70 мм (на рис. 1), яка закріплюється на рейці фіксаторами або гвинтами.

Развал схождение колес своими руками


Рис.1 Пристосування для регулювання кутів розвалу і сходження \передніх коліс легкового автомобіля (А і Б — види відповідно з правої і лівої сторони кутоміра):
1 - міліметрова лінійка, 2 - підстава пристосування (дерев'яний брусок перетином 30 х 70 мм), 3 - упори (2 шт, Д16Т; 4 х50х120 мм), 4 - дуга (Д16Т; смуга товщиною 2 - 4 мм), 5 - шпильки з зачепами (сталевий пруток діаметром 8 мм), 6 - котушка з волосінню довжиною близько 2 м, 7 - грузик висок масою 20 - 30 р.

Развал схождение колес своими руками

Рис.2 Суцільнометалевий варіант пристосування (А — зовнішня сторона пристосування, Б — бокова сторона):
1 - міліметрова лінійка, 2 - підстава пристосування (сталева квадратна труба 25 х 25 мм), 3 - упори, 4 - дуга, 5 - шпильки з зачепами, 6 - котушка з волосінню, 7 - грузик-схил.



Орієнтир рухомої шкали (цифра, мітка) повинен бути відрегульований по висоті дуги. Волосінь, натягнута схилом по поверхні дуги і позначки на шкалі - паралельна площині рейки, а рейка на упорах, в свою чергу,- площині колеса.

Пропонований вашій увазі комплект кутомірів має однакові деталі й розміри, один і той же спосіб регулювання.
Під час регулювання коліс машині повинні розташовуватися на горизонтальній поверхні. Необхідно забезпечити доступ до передньої нижньої частини автомобіля.
За допомогою домкрата по черзі піднімаємо колеса і встановлюємо угломеры перпендикулярно землі (шкалою вниз).
Волосінь або нитка майже торкаються поверхні шкали. Після цього колеса опускаються під неповним навантаженням. Керуючись рекомендаціями по регулюванню (в інструкції з експлуатації автомобіля), встановлюємо розміри розвалу.
Під час регулювання кута сходження коліс угломеры закріплюються у горизонтальному положенні (або це досягається поворотом піднесеного колеса).
Шкала займає положення по ходу руху автомобіля. На відстані 1,5-2 метри від передньої честі автомобіля не рівні кутомірів встановлюється рейка, планка або дошка завдовжки 1,5 - 1,6 метра. З котушок витягуються волосіні з схилами, що, огинаючи рейку, утворюють орієнтовні лінії. Орієнтуємо одну лінію за шкалою лівого або правого кутоміра. Другу лінію встановлюємо строго паралельно першій. Тепер можна приступити до регулювання у відповідності з інструкцією.
Такий кутомір можна використовувати для регулювання коліс і інших автомобілів. Треба лише врахувати діаметр диска колеса і спосіб кріплення до нього кутоміра.


В. Дрік, р. Жлобин, Гомельська обл.


Рекомендуємо для перегляду:
  • Пристрій для регулювання розвал-сходження коліс
  • Перевірка роботи АБС
  • Використання домкрата при заміні колеса
  • Усунення розбалансування коліс
  • Ротація (ротація) коліс
  • Правила експлуатації шин автомобіля
  • Діагностика балансування коліс
  • Контроль тиску шин
  • Діагностика сходження передніх коліс
  • Діагностика розвалу передніх коліс