найпростіший зарядник для акумуляторної батареї. Зроби сам своїми руками



Це, мабуть, найпростіше зарядний пристрій для акумуляторних батарей, що можна придумати. Така зарядка не один раз виручала мене у важких ситуаціях. Її досить просто зібрати своїми силами при відсутності паяльника і інших радіоелементів. Таким зарядним пристроєм можна зарядити акумулятор мотоцикла або машини в різних непростих ситуаціях.





Таким пристроєм у повсякденному житті я звичайно не раджу користуватися, тому що всі деталі його включаючи акумуляторну батарею знаходяться під небезпечною для життя напругою 220 вольт, а для разового застосування цілком сгадится, природно, при дотриманні елементарних правил електробезпеки.
Найбільший плюс це очевидна простота конструкції не вимагає великих знань в радіоелектроніці і дефіцитних деталей. А великим мінусом - низький ККД.
Познайомимося зі схемою зарядника:





У ньому всього дві деталі: лампа розжарювання і діод.
При використанні лампи розжарювання потужністю 100 Вт струм зарядки акумулятора становить близько 0,25 Ампера, що цілком достатньо для зарядки мотоциклетного акумулятора. Також можна навісити ще таку саму лампу і отримати приблизно 0,5 Ампера.
Деталі: лампа розжарювання будь стандартна, на напругу 250 вольт; діод будь - напругою 250 вольт і струмом не нижче 0,5 А.


Ось ще більш складна схема цього зарядника.





У ньому вже чотири діода або один діодний міст. Тут від однієї 100 Ватної лампи струм складає близько 0,5 Ампера. Але, звісно, можна його збільшити навісивши паралельно ще лампи розжарювання з розрахунку 1 лампа = 0,5 А.
Потужність діодів обчисліть самі в залежності від кількості ламп напругою не нижче 250 вольт.


Взагалі акумуляторну батарею слід заряджати 0,1 від її ємності. Тобто якщо акумуляторна батарея ємністю 90 ампер/ годин, то струм через неї повинен бути 9 ампер. Час до повної розрядки до повного заряду складе близько 10-12 годин. Але зазвичай таким струмом мало хто заряджає і беруть зазвичай в два рази менше і час більше.
Це я Вам кажу для того, що б Ви самі розраховували свій час заряду.


Особисто у мене був такий випадок. Як-то раз я приїхав на дачу і за незручності забув вимкнути габарити. Після декількох годин роботи на дачі, перед тим як їхати я вставив ключ у замок запалювання і зрозумів, що акумулятор в нуль розряджений. Поблизу не те, що машин, людей немає, щоб попросити допомоги. Благо на дачі було електрика. Я швидко порився в сараї знайшов радянську плату від лампового телевізора. Я видер від туди випрямні плату з діодами. Ну а лампочку знайти не проблема. Зібрав усі хвилин за двадцять. Зняв акумулятор, всі з'єднав, включив в мережу. (будете робити подібне - не переплутайте послідовність дій!). Пішов попив чайку. Через години дві - три вирішив спробувати завести, акумулятор не новий, але й не старий. Вимкнув, поставив акумулятор,завів. Завелася машина без зайвих труднощів. Ну а далі нехай автомобільна система зарядки працює. І я без проблем добрався до будинку.


P. S.: Хочу ще раз звернути Вашу увагу на дотримання правил електробезпеки! Перед усіма роботами вимикайте живлення мережі! Напруга 220 вольт небезпечно для життя!


Будьте особливо обережні!


Рекомендуємо для перегляду:
  • Зарядний пристрій для портативних акумуляторів. Зроби сам своїми руками
  • Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора. Зроби сам своїми руками
  • Ремонт імпульсного блоку живлення. Зроби сам своїми руками
  • Домашній генератор на 5 і 12 вольт. Зроби сам своїми руками
  • Плазмовий куля своїми руками. Зроби сам своїми руками
  • Установка і модернізація датчика руху. Зроби сам своїми руками
  • Індикатор розряду батареї. Зроби сам своїми руками
  • Як зарядити акумулятор
  • Як правильно зберігати акумуляторну батарею
  • Акумуляторна батарея. Правила експлуатації