Пристрій двигуна


Двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) - це серце вашого автомобіля. Це «серце» перетворює хімічну енергію палива в механічну роботу. Розглянемо, як це відбувається!

Элементы ДВС

Елементи ДВС

Циліндр - деталь машини з внутрішньою циліндричною порожниною, в якій переміщується поршень.

У машинах зазвичай використовується циліндричний блок, в якому розташовується від 3 до 12 циліндрів. Циліндри в блоках можуть розміщуватися:

  • в ряд (в одному блоці)
  • V-образно (у двох блоках, встановлених під кутом у 30, 60 або 90?)
  • оппозитно (у двох блоках, розташованих один навпроти іншого)

Цилиндрический блок

Поршень - рухомий елемент, який пересувається по осі циліндра. Горюча суміш (пари і крапельки палива) чинить тиск на поршень, перетворюючи це тиск в енергію руху.

Поршень

Поршневе кільце - металева деталь, встановлена в канавці поршня і необхідна для того, щоб забезпечити герметичність конструкції.

Шатун - деталь, що зв'язує поршень з колінчастим валом. Завдяки цьому елементу зворотно-поступальні руху поршня трансформуються в обертальний рух колінчастого вала (і наооборот).

Колінчастий вал в автомобільному двигуні є загальним для всіх циліндрів. Кожний поршень циліндра зв'язується з колінчастим валом через індивідуальний шатун. Рухаючись вгору-вниз, поршні провертають колінчастий вал, створюючи обертовий момент.

Фактично крутний момент - це сила, яка надається двигуном автомобіля для подолання перешкод. Відповідно, швидкість набору двигуном оборотів перебуває у прямо пропорційному співвідношенні з величиною крутного моменту

Картер, в якому знаходиться основна частина масла, що оточує колінчастий вал. Його верхня частина, як правило, виконана з чавуну, сполучена з нижньою частиною (піддоном).

Свічка запалювання - важливий елемент, в певний момент запалює горючу суміш в циліндрі.

Клапани для впускання горючої суміші і випуску відпрацьованих газів розташовані на кожному циліндрі. Іноді їх кількість збільшують з метою посилення потужності двигуна.

Клапани відкриваються і закриваються за допомогою пружин розподільного валу, деталі механізму, що відповідає за циклічність роботи.

Принцип роботи двигуна

Основа двигуна - це циклічний процес згоряння, що приводить в дію механізми. Більшість двигунів автомашин використовують чотиритактний цикл згоряння (цикл Отто), який забезпечує чотири етапи роботи елементів:

  • впуск

Поршень, рухаючись зверху вниз, закачує в циліндр горючу суміш з повітрям. При досягненні поршнем дна циліндра клапан закривається.

  • стиснення

Поршень піднімається вгору, з силою стискаючи суміш.

  • робочий хід

Іскра свічки запалювання запалює суміш. Відбувається локальний вибух, газ розширюється і потужно штовхає поршень вниз, сприяючи повороту коленвала.

  • вихлоп

Поршень доходить до основи циліндра і відкриває випускний клапан, звільняючи відпрацьований газ.

Далі процес знову починається з вертикального руху поршня.



Рекомендуємо для перегляду:
  • Діагностика свічок запалювання
  • Перевірка рівня масла в двигуні
  • Установка моменту запалювання
  • Принцип роботи двигуна
  • Масло для двигуна
  • Заміна охолоджуючої рідини
  • Вибір мастила для автомобіля
  • Діагностика двигуна. Троїть «мотор»
  • Діагностика двигуна. Свічки запалювання
  • Діагностика двигуна