Розвал - сходження коліс автомобіля своїми руками - цікаві речі з фото

Рекламний блок
Якщо ви помітили, що автомобіль веде у бік без видимої причини, або шини на передніх колесах зношуються нерівномірно – пора перевірити розвал - сходження коліс. Сучасні автомобілісти звикли все робити в автосервісі. Благо, через кожні 500 метрів можна побачити вивіски: «3D розвал».Дійсно необхідна дорога послуга, чи можна виконати цю процедуру самостійно?
  • Стенд для перевірки кутів установки коліс, безумовно спрощує сам процес. Автомобіль стоїть строго горизонтально, передні колеса розташовані на обертових дисках. Крім того, завдяки лазерній системі вимірів, точність доволі висока. Немає необхідності вникати в таблиці кутів, і приміряти їх на свій автомобіль, інформація є в базах даних. Це позитивна сторона.
  • З іншого боку, незважаючи на всю цю електроніку, і «лазерні системи наведення», гайки крутить звичайний механік. Часто сумнівної кваліфікації. Так що похибка визначається не вартістю обладнання, а прямотою (або кривизною) рук автослюсаря.Все це обладнання призначене для прискорення процесу, і його комерціалізації. Якщо налаштування кутів розвалу-сходження на стенді займає не більше 30 хвилин, то в умовах гаража можна витратити кілька годин. А якщо у вас немає ями, то процес триває ще довше.до точності вимірювань – стіни будинків, вишикувані по водяному рівня і схилу, анітрохи не більш криві, ніж сучасні будови, які вимірювали лазерним рівнем.
  • Наші батьки і діди нічого не чули про мудровані стенди, чергу в автосервіс була не менше, ніж в мавзолей Леніна. Тим не менш автомобілі їздили рівне, шини зношувалися рівномірно (з урахуванням дефіциту – покришки берегли, як зіницю ока).

    Як це робилося?

    В «Інструкції з технічного обслуговування автомобіля, серед інших параметрів, тобто кути розвалу, сходження і кастора. У вас немає такої книжки? Все правильно! Автодилери вважають, що власник має право лише крутити кермо, і перемикати передачі. Інше повинен робити авторизований сервіс, причому за ваші гроші. Тому до нового автомобілю додається лише «Інструкція з експлуатації». В якій детально розписано, як перемикати радіоканали на вашій мультимедійної системи, і включать підігрів сидінь.Якщо постаратися, інформацію можна знайти на будь-яку марку авто. Для початку, визначимося з термінологією:
  • Розвал – кут відхилення площини колеса по відношенню до вертикалі. Тобто, колеса стоять або «будиночком», або «човником».
  • Сходження – кут відхилення площини колеса по відношенню до поздовжньої осі автомобіля. Колеса можуть бути виставлені строго уздовж осі, або між передніми кромками відстань менше, ніж між задніми. Колеса ніби дивляться в одну точку на горизонті.
  • Кастор – кут відхилення осі повороту від вертикалі. Вісь, як правило, завалена назад. Цей параметр в домашніх умовах не встановлюється.
  • Установка розвалу

    Отримавши ці показники (в градусах), переводимо їх у міліметри. Для цього малюємо уявний трикутник (див. ілюстрацію).

    Кут розвалу відомий, діаметр диска теж. Відхилення розвалу в мм обчислюємо зі шкільного курсу геометрії. Отримане значення – різниця у відстані нижньої і верхньої кромки диска відносно вертикалі. Вертикаль встановити просто: підвішуємо на крило схил.

    І заміряємо відхилення. Регулювання на кожному автомобілі виконується по-різному. Як правило, осі важеля підвіски закріплені болтами – ексцентриками. Але це вже справа техніки: головне – зрозуміти принцип.

    Сходження

    Тут процедура наскільки складніше. Для початку готуємо поверхню під передніми колесами. Вони повинні провертатися відносно легко. Обертових опор в гаражі немає, тому мажемо підлоги (можна підкласти шматки старого лінолеуму) мильним розчином.

    І наїжджаєте передніми колесами на слизьку ділянку. Потім необхідно зафіксувати кермо в положення «прямо». Це можна зробити за допомогою довгої дошки і рівня.

    Натягуємо вздовж центрів маточин волосінь. Вона повинна бути на одній відстані від центрів передніх і задніх коліс.

    Різницю у відстані від волосіні до передньої або задньої кромки диска обчислюємо також, як і для розвалу. Зрозуміло, не в градусах, а в міліметрах. Акуратно проворачиваем муфту установки сходження (у різних моделях авто – конструкція може відрізнятися).

    І добиваємося правильного кута установки. Процедуру необхідно повторити кілька разів, звіряючи відстані на обох кромках. При повороті колеса, змінюються обидва відстані.

    Аналогічним чином виставляємо сходження другого колеса.

    Точність установки кутів залежить тільки від вашої акуратності і терпіння. Після закінчення робіт, ваш покірний слуга заїхав до знайомого, на сервіс (де є 3D стенд). Протестували кути – все виявилося в межах заводських допусків.

    Висновок:

    Якщо у вас є місце і час для самостійного обслуговування автомобіля, можна заощадити на елементарних операціях.
    Рекламний блок


    Рекомендуємо для перегляду:
  • Пристрій для регулювання розвал-сходження коліс
  • Розвал сходження коліс своїми руками
  • Використання домкрата при заміні колеса
  • Усунення розбалансування коліс
  • Ротація (ротація) коліс
  • Правила експлуатації шин автомобіля
  • Діагностика балансування коліс
  • Контроль тиску шин
  • Діагностика сходження передніх коліс
  • Діагностика розвалу передніх коліс


  • загрузка...